Tema | Naziv | Opis |
---|---|---|
Увод | техника , технологија |
|
Увод | техника, технологија |
|
Увод | техника технологија |
|
Podaci o kursu | ||
Literatura | ||
Tema 1 | Vodič za četvrtu nastavnu sedmicu | |
Model aviona od papira | ||
Literatura | ||
Животно и радно окружење | ||
Tema 2 | Vodič za prvu nastavnu sedmicu | |
Saobraćaj: vrste, struktura, funkcija | Saobraćaj: vrste, struktura,
Saobraćaj predstavlja razmenu
Saobraćajna Saobraćajne sisteme čine Saobraćajne sisteme delimo -Kako je tekao razvoj vodenog Čovek je prvo koristio -Kako je tekao razvoj vazduhoplovstva? Prvi uspešni letovi su Posle 2. svetskog rata -Kakav je to železnički To je saobraćaj koji se -Šta je doprinelo brzom To je svakako pronalazak
-Kako se zovu površine
Površine kojim se odvija
-Šta je kolovoz? To je put kojim se
-Šta je kolovozna trka? To je deo kolovoza kojim
-Šta je saobraćajna traka? To je deo kolovoza za saobraćaj
-Šta je trotoar? To je prostor predviđen
-Ko su sve učesnici drumskog To su pešaci, vozači i |
|
Literatura | ||
Tema 3 | Vodič za petu nastavnu sedmicu | Materijal za drugu nastavnu temu obuhvata sledeće nastavne jedinice: 1. Modelovanje od ideje do realizacije 2 .Tehničko crtanje kao osnova grafičke komunikacije 3. Model (maketa) pojam i grafički prikaz Želim vam uspešan rad. Srećno! |
Grafičke komunikacije | Modelovanje od ideje do realizacije Radi U procesu stvaranja nekog predmeta prvo Onda sledi izrada tehničkog crteža, a onda izrada Skica je crtež nacrtan slobodnom rukom, bez pribora. |
|
Ortogonalna projekcija | ||
Literatura | ||
Tema 4 | Vodič za desetu nastavnu sedmicu | |
Obnovljivi izvori energije | ||
Literatura | ||
Materijali | materijali |
|
Tema 5 | Vodič za devetu nastavnu sedmicu | |
Energetika | energetika |
|
Energija | ||
Literatura | 1. Tehničko i informatičko obrazovanje za 5. razred osnovne škole, Zavod za izdavanje udžbenika, Beograd, 2007., Popov S., Petrović M. 2. Tehničko i informatičko obrazovanje za 5. razred osnovne škole, Klett, Beograd, 2012., Stamenović N., Vučićević A. 3. Tehničko i informatičko obrazovanje za 5. razred osnovne škole, Eduka, Beograd, 2008., Lapčević Z. |
|
Korisni sajtovi | ||
Energija Sunca, vetra, vode | Energija sunca Sunce zrači toplotnu energiju i svetlost. Pod uticajem Sunca omogućeno je kruženje vode u prirodi. Veoma davno pod uticajem Sunca omogućeno je nastajanje uglja i nafte. Živi svet na planeti Zemlji opstaje zahvaljujući energiji Sunca koju neprekidno crpi. Sunčevu energiju preuzimamo svakodnevno na više načina. Dok se krećemo po lepom i sunčanom vremenu, direkto koristimo zračenje Sunca.
Proizvodnja toplotne energije Energija Sunca se veoma efikasno može iskoristiti za proizvodnju toplote neophodne za grejanje prostora i zagrejavanje vode. Od ukupne energije koja se troši čak 75-80% otpada upravo na grejanje prostora i vode. Solarni kolektori koriste energiju Sunca, a toplotne pumpe energiju iz zemlje, vode i vazduha. Od ukupne sunčeve energije preko 50% iste se apsorbuje u zemlju. Tako zemlja predstavlja akumulator toplote sunčevog zračenja koji se može iskoristiti. Sunčevu toplotnu energiju možemo iskoristiti na dva načina i to direktnim apsorbovanjem preko solarnih kolektora ili korišćenjem toplotnih pumpi koje preuzimaju sunčevu energiju akumuliranu u zemlju. Solarni kolektori su pravo rešenje za područje Srbije gde ima dosta sunčanih dana. Takođe temperaturni opseg podzemnih voda je idealan za korišćenje toplotnih pumpi. Solarni kolektori se postavljaju na krov zgrade okrenut sunčenoj strani, da bi nesmetano uzimali toplotu od Sunca.
|
|
Tema 6 | Vodič za drugu nastavnu sedmicu | |
Regulisanje i bezbednost drumskog saobraćaja | Počeci regulisanja saobraćaja
Godine 1904. u Engleskoj se pojavljuje sistem
Prvi saobraćajni znakovi
Saobraćajna pravila su
Pravilno i bezbedno odvijanje
Saobraćajne znakove smo podelili na:
1.Znakove obaveštenja, 2.Znakove izričitih 3. Znakove opasnosti. |
|
Regulisanje drumskog saobraćaja | ||
Literatura | ||
Tema 7 | Vodič za treću nastavnu sedmicu | |
Pešak u saobraćaju | Pešaci treba da se kreću trotoarom i to njegovim desnim krajem. Pešak prelazi ulicu na obeleženom mestu koje se zove pešački prelaz, ali uvek oprezno i poštujući semafor tj. prelaziti kada je na semaforu upaljeno zeleno svetlo. Ako na ulici nema u blizini pešački prelaz na takvom mestu pešak može preći ulicu, tj. ako je udaljenost od njega do najbližeg pešačkog prelaza veća od 100 m, ali tada veoma oprezno gledajući prvo levo pa desno da li nailazi neki automobil. Na kolovozu nije dozvoljeno igranje, kao ni pored njega. Pešak se van naseljenog mesta kreće levom stranom uz ivicu kolovoza da mu vozila idu u susret, a organizovana kolona se kreće desnom stranom i to po 2 u paru. |
|
Saobraćajni bukvar | saobraćajni bukvar |
|
Pažljivko | ||
Literatura | ||
Tema 8 | Vodič za šestu nastavnu sedmicu | |
Uvod u informatičke tehnologije | informatičke tehnologije |
|
Povezivanje računara u celinu | ||
Literatura | ||
Korisni sajtovi | ||
Tema 9 | Vodič za sedmu nastavnu sedmicu | |
Forum za sedmu nastavnu sedmicu | ||
Program za obradu teksta | Program za obradu teksta |
|
Literatura | ||
Korisni sajtovi | ||
Tema 10 | Vodič za osmu nastavnu sedmicu | |
Forum za osmu sedmicu | ||
Program za crtanje Paint | Program za crtanje |
|
Paint | ||
Literatura | ||
Korisni sajtovi | ||
Tema 11 | Obaveštenje | U poslednjoj nedelji prvog polugodišta uradićete završni test koji obuhvata materijal za učenje iz prethodnih nastavnih tema. |