Aктивности, садржаји, литература
Исходи:
Ученици ће упознати и овај вид Вуковог стваралаштва изучавајући његов текст из 1823. године.Разумеће проблеме које је Вук имао приликом свог рада на сакупљању народних умотворина. Научиће принципе преношења усмене књижевности, њено простирање и упознаће начин на који је Тешан Подруговић то чинио. Увидеће колики је посао био не само пописати већ и систематизовати народну поезију по принципима књижевне теорије.
Активности:
Прочитај текст Вука Стефановића Караџића "О подјели и постању народних пјесама" из Читанке за други разред.
Научи да самостално образложиш Вукову поделу народних песама, њихово простирање и процес преношења народних песама.
Уради самопроверу прочитаног.
Литература:
Мр Љиљана Николић и Босиљка Милић,Читанка са књижевнотеоријским појмовима за средње школе, Завод за издавање уџбеника, Београд 1992, или слично.
Душко Бабић, Књижевност за други разред средњих школа,Филолог, Београд, 2009.