Globalni plan
1 Globalni plan
Ciljevi i zadaci
TEHNIČKO I INFORMATIČKO OBRAZOVANJE za 6 razred osnovne škole
(2 časa nedeljno, 72 časa godišnje)
Cilj i zadaci
Cilj nastave tehničkog i informatičkog obrazovanja u osnovnoj školi jeste da se učenici upoznaju sa tehničko-tehnološkim razvijenim okruženjem, kroz sticanje osnovne tehničke i informatičke pismenosti, razvojem tehničkog mišljenja, tehničke kulture, radnih veština i kulture rada.
Ostali ciljevi i zadaci predmeta su da učenici:
- steknu osnovno tehničko i informatičko vaspitanje i obrazovanje,
- stiču osnovna tehničko-tehnološka znanja, umenja, veštine i osposobljavaju se za njihovu primenu u učenju, radu i svakodnevnom životu,
- shvate zakonitosti prirodnih i tehničkih nauka,
- saznaju osnovni koncept informaciono-komunikacionih tehnologija (ICT), saznaju uloge ICT u različitim strukama i sferama života,
- upoznaju rad na jednom od operativnih sistema i nekoliko najčešće korišćenih korisničkih programa i steknu navike da ih koristi u svakodnevnim aktivnostima,
- nauče upotrebu računara sa gotovim programima za obradu teksta, za grafičke, interfejs i internet,
- razvijaju stvaralačko i kritičko mišljenje, razvijaju sposobnost praktičnog stvaranja, odnosno da realizuju sopstvene ideje prema sopstevenom planu rada i afirmišu kreativnost i originalnost,
- razvijaju psihomotorne sposobnosti,
- usvoje pretpostavke za svesnu primenu nauke u tehnici, tehnologiji i drugim oblicima društveno korisnog rada,
- savladavaju osnovne principe rukovanja različitim sredstvima rada, objektima tehnike i upravljanja tehnološkim procesima,
- razvijaju preciznost u radu, upornost i istrajnost prilikom rešavanja zadataka,
- stiču radne navike i osposobljavaju se za saradnju i timski rad,
- komuniciraju na jeziku tehnike (tehnička terminologija, crtež),
- steknu znanja za korišćenje mernih instrumenata,
- na osnovu fizičkih, hemijskih, mehaničkih i tehnoloških svojstava odaberu odgovarajući materijalza model, maketu ili sredstvo,
- prepoznaju elemente (komponente) iz oblasti građevinarstva, mašinstva, elektrotehnike, elektronike i da ih komponuju u jednostavnije funkcionalne celine (grafički i kroz modele, makete ili predmete) ,
- razumeju tehnološke procese i proizvode različitih tehnologija,
- prepoznaju prirodne resurse i njihovu ograničenost u korišćenju,
- prilagode dinamičke konstrukcije (modele) energetskom izvoru,
- odaberu optimalni sistem upravljanja za dinamičke konstrukcije (modele), izrade ili primene jednostavniji program za upravljavljanje preko računara,
- upoznaju ekonomske, socijalne, tehničko-tehnološke, ekološke i etičke aspekte rada i proizvodnjei njihov značaj na razvoj društva,
- primenjuju mere i sredstva za ličnu zaštitu pri radu,
- znaju mere zaštite i potrebu za obnovu i unapređenje životnog okruženja,
- na osnovu znanja o vrstama delatnosti i sagledavanja svojih interesovanja pravilno odaberu svoju buduću profesiju i dr.